• Kuluttajapaneeli tiedottaa 2 • Kesäkuu 2016 • Kuluttajapaneeli leipoo: Osallistu kilpailuumme ja leivo kaunein kesäkakku! Elokuussa arvomme 3 kappaletta 500 euron arvoisia lahjakortteja
Jäsenyytesi on meille tärkeä Me Nielsen Kuluttajapaneelista muistutamme toistuvasti siitä, miten tärkeää on, että kaikista ostopaikoista Suomessa kotiinostetut tuotteet skannataan säännöllisesti ja lomista ja poikkeustilanteista esim. ei ostoksia- ilmoitetaan etukäteen. Lomailun merkitystä ei kuitenkaan sovi unohtaa. Kuluttajapaneelin jäseniltä saamamme tiedot kertovat suomalaisten kuluttajien ostotottumuksista. Lisäksi Nielsen tekee maailmanlaajuisia tutkimuksia mm. kuluttajien ostopäätöksiin vaikuttavista seikoista, kuluttajaluottamuksen kehittymisestä ja kulutustrendeistä. Ne antavat mielenkiintoista tietoa eri maiden kuluttajakäyttäytymisestä. Tästä lehdestä voit lukea siitä, minkälainen merkitys tuotteen alkuperällä on kuluttajille. Esimerkiksi meille suomalalaisille monien tuotteiden kotimaisuus on yhtä tärkeä tai jopa tärkeämpi kuin hinta. Tutkimukseen osallistui 32 000 vastaajaa 60 eri maasta. Juuri sinun jäsenyytesi merkitsee – olipa kyse mielipiteestäsi tai uutuuksista, jot- ka joko ostat tai jätät ostamatta. Jokainen ostos on valinta. Tämän kertainen haastateltavamme ottaa skannerin mukaan myös lomalle. Hänen perheessään skannaaminen on olennainen osa ostoksilla käymistä. Näin hän varmistaa paikkansa myös elokuisissa yllätysarvonnoissa. Viime vuosien tapaan tiedossa on taas laadukkaita palkintoja. Otatko sinä skannerisi mukaan myös lomalle? Edellisessä Kuluttajapaneeli tiedottaa -lehdessämme kerroimme jäsenlehden siirtymisestä digitaaliseen muotoon. Huoli yhteisestä ympäristöstä on motivoinut Nielsen Kuluttajanpaneelia maailmanlaajuisesti etsimään keinoja pienentää hiilijalanjälkeämme. Sinäkin olet ollut talkoissa mukana, sillä sekä kesälahja ja Kuluttajapaneeli tiedottaa ovat nyt siirtyneet uuteen digitaalisempaan ja ympäristöyställisempään muotoon. tempauksella. Tapahtuma on maailmanlaajuinen ja jokainen maa saa valita omasta mielestään sillä hetkellä eniten apua tarvitsevan kohderyhmän. Suomessa haluttiin tuottaa hyvää mieltä muistisairaille vanhuksille. Sait tekstiviestin, jossa kerroimme että uusin Kuluttajapaneeli tiedottaa -digilehti on ilmestynyt ja on nyt luettavissa mobiililaitteeltasi. P.S. Uuden sähköisen lehtesi kuviin on sisällytetty linkkejä, joita klikkaamalla pääset kätevästi vaikkapa tutustumaan tarkemmin palkintotuotteisiin tai osallistumaan kilpailuihin. Hyviä lukuhetkiä ja virkistävää kesää Toivoo Nielsen Kuluttajapaneeli -tiimi Nielsen haluaa vaikuttaa myös jakamalla hyvää mieltä jokavuotisella vapaaehtoisuuteen perustuvalla hyväntekeväisyys- Info Tuotekatalogi Pullopantit Muutokset päivittäistavarakaupassa Kun saat pantista hyvityksen palautuksen yhteydessä muista kuitenkin silloin ilmoittaa kuitin summa ilman hyvitystä. Pahoittelemme tuotekatalogin myöhästymistä, voit kuitenkin tehdä tilauksia täysin normaalisti vanhasta kuvastostamme tai verkkokaupastamme kunnes uusi katalogi ilmestyy. Siwat ja Valintatalot siirtyvät Keskon omistukseen ja ne muuttuvat K-marketeiksi, muutoksen arvioidaan kestävän kaksi vuotta. Tämä aiheuttaa myös muutoksia skannerisi suosikkiostopaikkalistoilla Valintatalojen ja Siwojen osalta. Myymälän valikoima voi olla vielä Siwan mutta myymälän nimi ja myymälä on muuttunut jo K-Marketiksi. Mikäli huomaat että jokin myymälä puuttuu suosikkiostopaikkalistaltasi ole hyvä ja ota yhteyttä meihin. 2 Muistathan aina ilmoittaa meille juoman pantittoman hinnan, kuitin loppusummasta ei tarvitse vähentää pantin osuutta. Kassakuitit Joidenkin kassakuittien alareunassa on koodi, joka sisältää kaupan nimen, osoitteen, ostospäivän jne. Tämä ei ole tuotekoodi, joten ole hyvä äläkä skannaa tätä koodia. Kuva oikealla koodista kuitin alareunassa. Muistathan että vain kotiin ostetut tuotteet tulee skannata. Mukaan ostetut ja kodin ulkopuolella nautittavat tuotteet esim. kahvilasta, myymälästä tai kioskilta mukaan ostetut kahvikupit, jäätelöt tms. naposteltavat jotka nautitaan kodin ulkopuolella eivät kuulu skannattaviin tuotteisiin. Kun ostat samaa tuotetta useamman kappaleen yhdellä kerralla, ole hyvä ja anna hinnaksi vain yhden tuotteen hinta.
Joulukuun auto-arvonnassa upea uusi Nissan Note Uusi auto odottaa jälleen sinua. Tällä kertaa se on Nissan Note DIG-S 98 Acenta Plus 5M/T Euro6, jonka arvo on noin 23 000 euroa. Arvontapäivä on 8.12. Edellisen Kuluttajapaneeli tiedottaa -lehden tiedosta poiketen palkintoauto on upea musta. Auto arvotaan niiden jäsenten kesken, joiden jäsenyys on voimassa arvontahetkellä ja joille on myönnetty neljän viikon bonuspisteet seuraavasti: • vähintään kolme kertaa bonuspisteet bonuskalenteriviikkojen 53–47 aikana • 10 viikkoa säännöllistä skannausta ennen arvontapäivää. Neljän viikon bonuspisteiden saaminen edellyttää, että sinulla on ostoksia tai maksimissaan kahden viikon mittainen Ei ostoksia -ilmoitus neljältä perättäiseltä viikolta. Nissan Note DIG-S 98 Acenta Plus 5M/T Euro6 tehokkaampi turbomoottori, acenta plus varustelu + mattosarja, metalliväri ja nastarenkaat alumiinivanteilla ESP-ajovakaudenhallintajärjestelmä, 6 turvatyynyä, Stop/Start -järjestelmä, rengaspaineen valvontajärjestelmä, vakionopeussäädin ja nopeudenrajoitin, päiväajovalot, korinväriset puskurit ja sivupeilit, manuaalinen ilmastointi, ekomittari, suhteessa 60:40 taittuva taka- selkänoja, lämmitettävät istuimet, äänentoiston säätimet ohjauspyörässä, Bluetooth®-handsfree, etusumuvalot, ajovaloautomatiikka, kuljettajan istuimen korkeussäätö, sähkötoimiset lasinnostimet edessä, korinväriset ovenkahvat ulkopuolella, sadetunnnistin, ja 15’’ kevytmetallivanteet. Acenta Plussassa on Acentan varusteiden lisäksi älyavain, NissanConnect, liukuva takaistuin, kyynärnojat edessä ja takana ja flexiboard. ... o k a Matkakuumett ...ei hätää matkalahjakortti-arvonnat jatkuvat. Tänä vuonna kaksi onnellista jäsentämme voittaa Tjäreborgin 2 000 euron arvoisen matkalahjakortin. Ensimmäinen mahdollisuus on kesäkuussa, toinen joulukuussa. Yhteen matkalahjakortti-arvontaan voit saada maksimissaan 6 arpalippua, jotka ansaitset neljän viikon bonuskalenterin bonuspisteilläsi. Jokainen bonuskalenterin 4 viikon jakso tuottaa yhden arpalipun mikäli ajanjaksolla on ollut ostoksia 4 viikon ajalta tai max. 2 viikolta ilmoitus Ei ostoksia. Muistahan, että edellytyksenä on voimassa oleva jäsenyys arvonta- hetkellä. Esimerkiksi, jos sinulle on myönnetty neljän viikon bonuskalenterin mukaan bonuspisteet viikoilta 53–3, 4–7, 8–11, olet kerännyt itsellesi kolme arpalippua, joilla osallistut arvontaan. Arpaliput saat automaattisesti. Me keräämme ne puolestasi. Voit avittaa rouva Fortunaa ansaitsemalla maksimimäärän arpalippuja. Vuoden 2016 ensimmäisen matkalahjakortin arvomme 20.6.2016. Arvontaan osallistuvat ne, joilla on neljän viikon bonuspisteitä bonuskalenterin viikoilta 53– 3, 4–7, 8–11, 12–15, 16–19 ja 20– 23. Toisen matkalahjakortin arvomme 5.12.2016. Arvontaan osallistuvat ne, joilla on neljän viikon bonuspisteitä bonuskalenterin viikoilta 24–27, 28–31, 32– 35, 36–39, 40–43 ja 44–47. 3
Kuukausiarvonnat Arvomme joka kuukausi noin 1 000 euron arvoisen tuotepalkinnon. Osallistut arvontaan automaattisesti, jos sinulle on myönnetty neljän viikon bonuspisteet eli sinulta on skannattuja ostoksia neljältä perättäiseltä viikolta. Jaksoon voi sisältyä maksimissaan kahden viikon mittainen Ei ostoksia -ilmoitus. Viikot eivät ole sidottu kalenterikuukausiin, vaan edellisellä sivulla olevaan bonuskalenteriin. Kesäkuussa Brunotti Big Bastard iSup -setti Viikoilta 20–23 neljän viikon bonuspisteet saaneiden kesken arvomme Brunotti Big Bastard -setin. Sen suunnittelun selkeänä lähtökohtana on ollut monipuolisuus. Tämä on sinun välineesi, olitpa aloitteleva SUP:paaja tai pidät SUP-yogasta ja fitness-liikunnasta. Voit liittää lautaan purjelaudan purjeen ja kokea vauhdin hurmaa. Prsentcard.fi:n edustamista lahjakorteista. Valittavanasi on yli 100 liikkeen ja elämyksen joukosta itseäsi tai läheisiäsi miellyttävän tuotteen. Arvontapäivä on 18.7. Älä unohda elokuun Extra arvontoja! ulkoilijoille sekä viranomais- ja sotilaskäyttöön. Ruokailuvälinesetissä on kaikki ruoanvalmistukseen, kuljetukseen ja syömiseen tarvittavat astiat. Kuljetustermarissa on kolme erikokoista ruokarasiaa. Termospullo on Retki-lehden testivoittaja. Morakniv-pakkaus sisältää laadukkaan retkikirveen ja Mora-yleispuukon. Annapurna-rinkka vaativalle käyttäjälle kaikkiin ulkoiluaktiviteetteihin. Rinkan lisävarusteena on vesisäiliö. Arvontapäivä on 12.09. Arvomme viikkojen 28–31 neljän viikon bonuspisteet saaneiden kesken 3 x 500 euron Precentcardin lahjakortteja. Elokuussa Nikon D5500 kamera ja lisälinssi Viikoilta 28–31 neljän viikon bonuspisteet saaneiden kesken arvomme Nikon järjestelmäkameran sekä lisälinssin. Arvontapäivä on 15.08. Laudan pituus, leveys ja paksuus tekevät siitä todella vakaan, mutta samalla suoraviivaisesti ja nopeasti etenevän. Big Bastardia haluavat varmasti kokeilla myös muut perheenjäsenet, kaverit ja tuttavat. Laudan paksuus on 6” ja leveys 34”. Arvontapäivä on 20.6. Syyskuussa Retkisetti: Heinäkuussa Precentcard lahjakortti Viikoilta 24–27 neljän viikon bonuspisteet saaneiden kesken arvomme 1 000 euron arvoisen Presentcard-lahjakortin. Tämä SuperLahjakortti antaa saajalleen mahdollisuuden valita vapaasti kaikista 4 Alpine 0C, untuva Left zip – makuupussi, keitin Jetboil Joule 2,5L- keitin, MealKit 2.0 astiasarja red, Food Container 1,5 L Titan – kuljetusastia, Duo QuickStop -termos1,0 l Titan ja Outdoor Kit oranssi –retkikirves sekä MULE NV 12 + 3 l Charcoal/Em -rinka Viikoilta 32–35 neljän viikon bonuspisteet saaneiden kesken arvomme Retkisetin. Neljän vuodenajan untuvapussi, jonka lämpötila-arvot täyttävät uudet tiukemmat standardit. Retkikeitin sopii vaativille Lokakuussa Precentcard lahjakortti Viikoilta 36–39 neljän viikon bonuspisteet saaneiden kesken arvomme 1 000 euron arvoisen Presentcard-lahjakortin. Arvontapäivä on 10.10. *) Mikäli voittajalla ei ole mahdollisuutta käyttää voittamaansa tuotetta, A.C. Nielsen Finland Oy ei ole velvollinen lunastamaan sitä takaisin. Palkintoa ei myöskään vaihdeta rahaksi tai toiseen tuotteeseen. Kaikista voitoista ilmoitamme henkilökohtaisesti kaikkien arvontojen voittajille.
Kenelle osui Iittala/Hackmanin laadukas aterinkokonaisuus? ”Tytär sanoi ottavansa punaviinilasit, kun muuttaa pois kotoa”, Iittalan/Hackmanin ruokailusetin voittaja, vantaalainen Heidi Helminen nauraa. Royalin veitsisarja on hänen oma suosikkinsa huhtikuisen kuukausiarvonnan laadukkaasta astiavalikoimasta. tämien astioiden kokoa kuvaa se, että voittoon kuuluva Sarpanevan suunnitelma kolmen litran pata sopii ruokiin, jotka tehdään vain yhdelle aterialle. ”Mutta ihana se on.” Taas tuntui, että Nielsen Kuluttajapaneelin Onnetar osaa löytää jokaiselle palkinnolle oikean voittajan. Vai mitä sanotte tästä? Upean ruokailusetin sai viisilapsisen perheen äiti. Ruokaa kuluu, kun urheilullisen perheen lapsista kolme pelaa lentopalloa, vanhin tytär ja isä valmentavat. Äiti kertoo olevansa taustatukena, joka ruokkii ja kannustaa. Perheen isä hoitaa ruokaostokset. Heidi kertoo, että he suosivat lähikauppaa, jonka valikoima on tuttu ja tuotteet löytyvät helposti. ”On katastrofi, jos hyllyjärjestys muuttuu.” Nielsen Kuluttajapaneelin Pistekauppa oli Heidi Helmiselle syy haluta Kuluttajapaneelin jäseneksi. Hänestä skannaaminen on helppoa ja on tullut osaksi perheen elämää, ”ettei tiedä osaisiko enää muuten toimia”. Ansaituilla pisteillä on hankittu muun muassa Muumi-mukeja. Ongelmia skannauksessa ei juuri ole ollut. Pieneenkin pulmaan saa palveluneuvojilta nopeasti apua. Hyvä järjestys helpottaa elämää Heidi Helmisen mukaan perheen paritalossa ei ole riittävästi kaappitilaa suurperheelle. Kun viides lapsi syntyi, vähälle käytölle jääneet astiat hävitettiin, jotta ruokatavarat saatiin hyvään järjestykseen. Kaappitilaa vievät myös ison perheen tarvitsemat keittoastiat. Perheen käyt- Lapset osallistuvat nuorinta myöten kauppakassien purkamiseen ja ostosten skannaamiseen. Jokaiselle tuotteelle on kaapeissa oma paikkansa. Silloin näkee yhdellä silmäyksellä, mikä tuote on loppumassa. Vaikka Heidi väittää, ettei hänellä ole antaa skannausvinkkejä muille panelisteille, perheelle on muodostunut oma tapa pakata tuotteet jo kaupassa. ”Painavat pohjalle, samat tuotteet rinnakkain, jolloin ne saadaan helposti skannatuksi.” Skanneri mukaan mökille loleiri” on Hämeenlinnassa. Sinne perheestä suuntaavat isä ja kolme lasta. Nuorin jää äidin kanssa kotiin. Hänelle se merkitsee varsinaista laatuaikaa, kun voi omia äidin itselleen melkein kokonaiseksi viikoksi. Kun leiriläiset palaavat kotiin, alkaa varsinainen kesä, ja perhe suuntaa kesämökille Hartolaan, jossa vietetään koko kesä ”vaihtelevin kokoonpanoin.” Koulujen päättyminen on Helmisen perheelle kuten monille muillekin lapsiperheille varma kesän merkki. Toinen selvä loman alun merkki on Power Cup-leiri. Tänä vuonna ”maailman suurin lentopal- Entä lähteekö skanneri mukaan lomalle? ”Kyllä lähtee”, Heidi vakuuttaa. ”Oikeastaan skanneri on aina siellä, missä ostokset tehdään.” taja oli Riitta Syrjä Ilmajoelta. Arvontapäivä oli 29.2.2016 teiden perusteella. Onnellinen voittaja oli Heidi Helminen Vantaalta. Arvontapäivä oli 25.04. Arvontavoittajat Nielsen Kuluttajapaneelissa on yhteensä peräti 16 arvontaa vuodessa. Kuukausittain arvotaan noin 1 000 euron arvoinen tuotepalkinto, puolivuosittain 2 000 euron arvoinen matkalahjakortti ja kerran vuodessa henkilöauto. Näiden lisäksi ajoittain järjestetään myös yllätysarvontoja. Kuukausiarvonnoissa voittaneet Helmikuussa Sony KDL-50W809C televisio Viikkojen 04–07 neljän viikon bonuspisteiden perusteella. Onnellinen voit- Maaliskuussa Precentcardin 1 000 euron arvoinen lahjakortti Viikkojen 08–11 neljän viikon bonuspisteiden perusteella. Onnellinen voittaja oli Raimo Lehtonen Kaarinasta. Arvontapäivä oli 29.3. Huhtikuussa Iittala Hackman setti (Sarpaneva-pata 3l, Carelia lahjapakkaus 24 setti, Essence punaviinilasi 8kpl, Royal veitsisetti, 3 osaa, Tools uunivuoka) Viikkojen 12–15 neljän viikon bonuspis- Toukokuussa Weber Spirit Premium S-310 grilli Viikkojen 16–19 neljän viikon bonuspisteiden perusteella. Onnellinen voittaja oli Niina Niemispelto Jyväskylästä. Arvontapäivä oli 23.05. Voitosta on ilmoitettu henkilökohtaisesti voittajille. Kuluttajapaneeli onnittelee voittajia! 5
Skanneri mukaan kotimaan lomalle Lomailetko tänä kesänä Suomessa? Muistathan, että skannerin voi silloin ottaa mukaan lomalle. Näin saat kotimaassa tehdyt ostoksesi skannatuksi myös matkoilta. Varmistathan kuitenkin ensin, että lomapaikassasi on skannerisi tukiaseman tiedonsiirtoa tukeva tietoliikenneyhteys. ADSL-tukiasema tarvitsee tiedonsiirtoa varten kiinteän laajakaistayhteyden sekä sähköverkon, GPRS-tukiasema sähköverkkoyhteyden. Skannaamalla ostoksesi loma-aikanakin varmistat itsellesi paremmat aktiivisuuspisteet ja osallistumisesi arvontoihin. Heinäkuussa skannaaminen onkin entistä kannattavampaa, sillä tiedossa on kolme ylimääräistä arvontaa. Lomailmoitus etukäteen Kuluttajapaneelin tutkimuksen kannalta on tärkeää tietää skannauksen katkoksista. Jos lomailet kesäaikana etkä silloin skannaa ostoksiasi, ilmoitathan siitä meille etukäteen. Jos otat skannerin mukaan lomalle, lomailmoitusta ei tarvitse tehdä. Ilmoituksen lomastasi annat helposti skannerisi päävalikon toiminnolla ”3 Loma”. Se tulee tehdä lomaasi edeltävän viikon sunnuntaihin mennessä. Jos siis olet lähdössä lomalle viikoksi 28, sinun tulee antaa lomailmoitus skannerillesi viikon 27 sunnuntaihin mennessä. Jos haluat irrottaa laitteesi verkkovirrasta lomasi ajaksi, siirrä meille ensin Kesäkisa Lähetä meille kuva parhaasta kesä-/ mansikkakakustasi 19.8.2016 mennessä ja voita iki-ihana Magisso lapiosetti, joka sisältää teräksisen kakkulapion ja piirakkalapion, sekä Magisson juustoveitsen. Muistathan lisätä myös sähköpostiin yhteystietosi ja otsikoksi ’Kesäkisa’ .Voittokakun kuva julkaistaan seuraavassa numerossa. Voit osallistua myös lähettämällä meille valokuvan yhteystietojesi kera osoitteeseen: A.C. Nielsen Finland Oy Linnoitustie 11, 02600 Espoo. Kirjoita kuoreen tunnus: Kesäkisa 6 Osallistu tästä Kesäkisaan panelisti@nielsen.com lomatietosi skannerin päävalikon toiminnolla ”6 Tiedonsiirto”. Palatessasi muistathan kytkeä laitteesi uudestaan asianmukaisesti. Voit myös aina ilmoittaa lomastasi palveluneuvojillemme maksuttomaan palvelunumeroomme ma–pe klo 9–20 tai sähköpostitse.
Suomalaisille tuotteen alkuperä on tärkeä Tuotteen suomalaisuus tärkeintä: Kaksi kolmasosaa suomalaisista on sitä mieltä, että maidon pitää olla suomalaista. Lähes yhtä moni haluaa ostaa kotimaista lihaa. Joka toisen suomalaisen mielestä myös jogurtin pitää olla suomalaista ja 45 prosenttia suomalaisista ostaa mieluiten kotimaista jäätelöä. Melkein kuusi kymmenestä (57 prosenttia) suomalaisesta ajattelee ostopäätöstä tehdessään, että tuotteen alkuperä on yhtä tärkeä tai tärkeämpi kuin hinta. Tämä käy ilmi Nielsenin ostokäyttäytymistä tarkastelleesta tutkimuksesta, johon osallistui noin 32 000 vastaajaa yli 60 eri maasta. Sen sijaan vaatteiden, kenkien, saippuan ja yleispuhdistusaineen alkuperämaalla ei suomalaisille ole suurta merkitystä. Suomalaiset suosivat kansainvälisiä tuotemerkkejä ostaessaan tietokoneita, matkapuhelimia ja televisioita. Jopa kuusi kymmenestä suomalaisesta (57 prosenttia) suosii paikallisia tuotteita tukeakseen paikallisia yrittäjiä. Tärkeintä on, että tuoretuotteet ovat lähellä tuotettuja. • • • • • Tuotteen alkuperällä ei merkitystä: • • • • • Maito 67 % Liha 65 % Vihannekset 61 % Jogurtti 51 % Jäätelö 45 % Vaatteet ja kengät 58 % Saippua 55 % Hammastahna 53 % Yleispuhdistusaine 52 % Shampoo 51 % Tuotemerkkien vaikutus ostopäätöksiin Nielsen selvitti vuonna 2015 heinä-elo-syyskuussa tehdyn Kuluttajaluottamustutkimuksen yhteydessä tuotemerkkien vaikutusta ostopäätöksiin EU:n alueella. Kyselyyn vastasi 16 051 henkilöä. Alkoholi kategorian osalta puuttuu Israelin osuus, vastauksia tässä kategoriassa 15 550. EU Kansainväliset tuotemerkit Tuotemerkillä ei merkitystä Kotimaiset tuotemerkit En osta tämän ryhmän tuotteita 24 Alkoholit Makeiset ja suklaat 34 23 23 Hiilihapotetut virvoitusjuomat Jäätelöt 12 Mehut 18 58 52 16 21 14 39 20 Shampoot/hoitoaineet 39 19 Käsisaippuat/Vartalosaippuat Deodorantit Vaipat 16 0 11 20 13 17 37 31 16 39 3 3 43 20 29 36 Kosmetiikka 2 39 39 24 30 Käsi- ja vartalovoiteet 14 38 Hammastahnat 8 22 40 35 42 26 51 Partahöylät/terät 11 25 33 26 15 Ilmanraikastimet 10 30 36 Jugurtit 16 34 44 12 Kahvi/tee 6 7 35 12 16 Vesi 17 32 30 20 Äidinmaidonvastikkeet 32 45 42 15 Voileipä- ja suolakeksit 6 37 28 16 Keksit 23 32 21 6 38 17 16 57 40 60 80 100 7
Palvelutiimimme odottaa yhteydenottoasi ”Meille voit aina soittaa”, sanoo tiimin vetäjä Ida. Odotamme yhteydenottoasi! Mervi, Henrik ja Ida Palvelutiimimme: Mervi, Henrik ja Ida Onko sinulle kysyttävää skannaamisesta? Eikö tiedonsiirto onnistunut? Me Kuluttajapaneelin palveluneuvojat toivomme, että otat yhteyttä. Me olemme sinua varten. Meidät on koulutettu ratkaisemaan skannaamiseen liittyvät ongelmat, se kuuluu meidän työhömme. Älä turhaan jää pohtimaan, kehtaatko ottaa yhteyttä, soita tai lähetä sähköpostia. Muistathan, että osa ongelmista on sellaisia, että niiden ratkaisemiseen tarvitset meidän apuamme. Maksuton palvelunumero 0800 77 1611 ma–pe klo 9–20 tai sähköposti panelisti@nielsen.com. Kun palveluneuvojamme soittavat sinulle, puhelimesi näytössä näkyy numero +358 974 790 608. Puhelu on sinulle maksuton. Tähän numeroon ei kuitenkaan ole takaisinsoittomahdollisuutta. Kun soitat takaisin, käytäthän numeroa 0800 77 1611. Jos tallennat numeron kännykkääsi, näet heti, että palveluneuvojamme tavoittelee sinua. Skannausvinkit Kesäostokset Ostopaikkoja toisen ostopaikan sisällä Torit, kauppojen edustat ja tienvarsimyymälät ovat kesää. Ne tarjoavat irtomyyntinä uuden sadon kasviksia ja marjoja. Näidenkin ostosten skannaaminen Koodikirjan avulla on tärkeää ja antaa Kuluttajapaneelille tietoa kulutustottumuksistasi. Kesäaikaan monet tekevät ostoksia muualla kuin omissa suosikkiostopaikoissaan, esimerkiksi liikenneasemilla tai tavarataloissa. Joskus voi olla hankalaa tietää, missä ostopaikassa on asioinut. Tavaratalojen sisällä tai pohjakerroksessa saattaa toimia toinen, esim. elintarvikkeisiin keskittyvä myymälä. Myös liikenneasemilla saattaa toimia erillisen elintarvikemyymälän lisäksi erilaisia erikoismyymälöitä. Tällaisissa tapauksissa on syytä tarkistaa oikea ostopaikka myymälään mentäessä esim. nimestä (ketju-tunnus). Tieto saattaa löytyä myös ostoskuitista. Irtotuotteiden hinta Irtona ostetuille tuotteille syötetään pääsääntöisesti paino grammoina ja hinnaksi syötetään kilohinta. Jos olet ostanut esim. litran mansikoita hintaan 3,5 €, muuta koodikirjan perusteella mansikkalitra grammoiksi eli 1L = 500 grammaa ja syötä paino skanneriisi grammoina 500. Kilohinnan saat tarvittaessa laskettua ja- Ilmoita meille jäsenyyden aikaiset muutokset kotitaloudessasi Muistathan ilmoittaa meille elämäntilanteessasi tapahtuvat muutokset kuten • uudet tai poistuneet perheenjäsenet • uudet tai poistuneet suosikkiostopaikat • uusi osoite • uusi puhelinnumero • uusi sähköpostiosoite. Muutokset voit ilmoittaa meille soittamalla maksuttomaan palvelunumeroomme tai lähettämällä sähköpostia. kamalla hinnan painolla eli 3,5 ÷ 0,500 = 7 €/kg. Syötä sitten kilohinta skanneriisi eli tässä esimerkissä 700. Ostaessasi irtotuotteita kauppojen edustoilta tai tienvarsimyymälöistä, valitse skannerisi Muut ostopaikat listalta ostopaikaksi Tori. Mikäli ostat irtotuotteita esim. marjatiloilta tai maatilamyymälöistä, valitse silloin Tuottaja. A.C.Nielsen Finland Oy:n henkilökuntaa Global Impact Day-hyväntekeväisyys tempauksessa muistisairaiden vanhusten vieraana 2.6.2016. A.C. Nielsen Finland Oy Linnoitustie 11, 02600 Espoo 8